terapia pedagogiczna
Są to cykliczne zajęcia, których celem jest wsparcie dziecka w pokonaniu trudności w uczeniu się wynikających z różnych przyczyn (dysleksja, całościowe zaburzenia rozwoju, zaburzenia ze spektrum autyzmu, Zespół Aspergera, niepełnosprawność intelektualna i inne).
Prowadzone są w formie gier i zabaw ruchowych, językowych, słuchowych, muzycznych i innych, zawierają również elementy treningu uważności.
Ponadto, wdrażam dzieci do samodzielnego i odpowiedzialnego procesu uczenia się, stosując koncepcję planu daltońskiego.
edukacja domowa
Dziecko w edukacji domowej uczy się samodzielnie – prawda, ale…
Niestety, mimo, że rodzimy się z ta umiejętnością, wystarcza nam jej na osiągnięcie kamieni milowych w rozwoju psychoruchowym.
Aby się rozwijać, wyznaczać cele, planować, musimy nauczyć się jak się uczyć!
Poprowadzę Wasze dzieci w procesie poznawania świata, zapewniając im wsparcie w wyznaczaniu celów, planowaniu zadań, tworzeniu indywidualnych programów rozwoju.
Wykorzystamy w tym celu filary planu daltońskiego: samodzielność, odpowiedzialność, współpracę i refleksję.
Przykładowe wyzwania w procesie uczenia się:
- planowanie i organizacja przestrzeni
- techniki skutecznego i efektywnego uczenia się
- planowanie zadań (w tym planowanie dotyczące egzaminów)
- wyszukiwanie i sprawdzanie informacji w różnych źródłach
- różne formy ekspresji, prezentowania wiedzy
- rozwijanie ciekawości poznawczej i kreatywności
- rozwijanie komunikacji i współpracy
terapia ręki
Zajęcia mają na celu m.in.:
- wspomaganie precyzyjnych ruchów rąk, w tym pisania i kreślenia
- osiąganie samodzielności w codziennych czynnościach
- poprawę funkcjonalności chwytu pisarskiego
- poprawę koordynacji wzrokowo-ruchowej
- wzmacnianie koncentracji i uwagi
Na zajęciach nie prowadzę jedynie ćwiczeń przy stoliku, ale angażuję wszystkie mięśnie biorące udział przy kształtowaniu prawidłowej sylwetki czy mięśnie obręczy barkowej, które często mają wpływ na trudności przy rysowaniu lub pisaniu.
Zwracam uwagę na postawę dziecka przy stoliku, jego sposób chodzenia i siedzenia.