SCENARIUSZE ZAJĘĆ MDS
Jeśli czytaliście wszystkie odcinki moich wpisów o Metodzie Dobrego Startu, na pewno wiecie już, jak to teoretycznie należy przeprowadzić, jakie są korzyści i jakie elementy są niezbędne by takie zajęcia przeprowadzić prawidłowo.
Jeśli czytaliście choć jeden odcinek – wiecie, jak bardzo LUBIĘ tę metodę. Uwielbiam prowadzić zajęcia, ale też cenię sobie bycie po drugiej stronie. Kiedy (w ramach moich obowiązków metodyka), obserwuję zajęcia koleżanek czuję, że nie ma lepszej diagnozy umiejętności grupy. Jeśli przeprowadzimy zajęcia dydaktyczne według metodyki MDS wszystkie uzdolnienia i trudności dzieci mamy jak na dłoni. We wszystkich obszarach! Cudownie, nie?
W publikacjach MDS jest takie rozróżnienie, że jeśli książka jest propozycją śpiewaną, czyli wszystkie części „Od piosenki do…” albo „Piosenki do…” to w środku macie nie tylko materiały z wzorami, plansze zawierające obrazek i wzór, karty pracy, ale również przykładowe scenariusze zajęć. A jeśli sięgniecie po „Wierszyki do …” albo „Od wierszyka do…” scenariuszy tam nie będzie.
A czy można samodzielnie tworzyć, modyfikować, łączyć zabawy z różnych propozycji MDS i naszych własnych? Oczywiście, że TAK, nawet trzeba! Można dopasowywać piosenki, które znacie, wiersze również, z tym zastrzeżeniem, że ich rytm musi zgadzać się ze sposobem pisania wzoru. Ale są też takie wzory, gdzie rytm nie jest taki ważny, można przyjąć dowolny np. koło. Czasem wystarczy przeciągnąć samogłoskę śpiewając 😉
![]() |
porównanie podobnych liter |
Na pewno podczas planowania zajęć przyjdzie Wam do głowy mnóstwo pomysłów.
Będzie mi miło, gdy się nimi podzielicie w komentarzach 😉
Pozdrawiam ciepło,
E.
A znajdę gdzieś tą opowieść ruchową „Ziemia się kręci”?
W mojej głowie 🙂 Opowiadałam ją na bieżąco, dla każdej grupy trochę modyfikowałam treść.